sunnuntai 23. maaliskuuta 2014

Valssia, valssia

Mulla lähti eilen ääni. Sain sen niukinnaukin takaisin tänä aamuna, juuri kun olin päässyt ennustamasta, että ylppäreiden jälkeen tuun kipeeksi. Mutta mikäs sen parempi flunssalääke kuin valssitreenit, joihin suuntasimme Rompun kanssa aamupäivällä.

Olin aika innoissani pääsetessäni hiomaan valsseja, ohjauskuviota, jossa olen aina myöhässä. Tai olen ainakin aina ajatellut, että valssit epäonnistuvat usein sen takia.  Kunnes tänään pääsin toteamaan, että se johtuu siitä etten katso koiraa.


Videolta huomaa hyvin, että ensinnäkin kouluttaja joutui kokoajan sanomaan, että "katso koiraa!" Lisäksi rata sujui viimeisellä kerralla erittäin hyvin, kun muistin koko ajan katsoa koiraa. Harmiksi viimeinen rata ei tullut videolle. Lisämausteen treeniin antoi se, ettei saanut käyttää käsiä, vaan oli pakko muistaa ohjaava jalka, rintamasuunta ja se katse.

Yleensä olen pyrkinyt välttämään valssien käyttöä radoilla, koska mielestäni ne on yleensä vain hidastanut meidän menoa ja ajatellut valsseja enemmän sellaisena "viimeisenä vaihtoehtona" lähes mihin tahansa paikkaan. Mutta nämä olivat kaiken kaikkiaan hyvin antoisat treenit, valssien maailma avartui aivan uusin silmin. Ja ehkä mä nyt muistan jatkossa katsoa koiraa. ;)

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti